Ilta-aurinkokin jäi haaveeksi sään ikävästi pilvistyttyä. Tässä kuitenkin jonkinlaista dokumenttia. Tästä kuvakulmasta taitaa tulla aikaisemmat postaukset mukaan lukien meikäläisen tavaramerkki. Yritän parantaa tilannetta. Hieman tuo harmitti.
Joku kuva sentään onnistuikin. Tämän vielä FlyBen tarroja vailla olevan OH-ATJ:n kuvasin reilu tunti ennen "torkahtamista".
FF-1 Fokker tuli tallennettua ensimmäisenä. Ehkä lukijan kannattaisikin lukea tämä juttu alhaalta ylöspäin. Nyt vain tuo illan em. "huipentuma" hieman varasti shown.
Lopuksi hieman vakavampaa pohdintaa: Tuntuu siltä, että kaiken kaikkiaan lentoliikenne on Tampere-Pirkkalassa viime vuosina vähentynyt, vaikka uusi kakkosterminaalikin valmistui hiljattain. Se jäänee toistaiseksi käyttöä vaille, koska Ryanairin lennot koko Suomeen ovat menossa tauolle ja jatko on epävarmaa. SAS:in tilannetta en tiedä, mutta tiettävästi myös Finnairin lennot ovat vähentyneet samoin kuin Flybenkin. Air Balticin lennot kentälle ovat loppuneet täysin. Myös sotilasilmailua on siirretty kentältä huomattavan paljon Tikkakoskelle. Vastineeksi on sentään tullut kuljetuskoneita ja erilaisia testilentoja. Kentällä on myös FinnHemsin helikopteritukikohta. Riittääkö se todella, vai täytyykö maamme tähän asti toiseksi vilkkaimman ulkomaan reittiliikenteen kentän hakea kiitoratoja kuluttamaan uusia yhteistyökumppaneita muualta. Todennäköisesti täytyy - ja toivottavasti niitä sitten löytyy, Vielä tulevaisuudessakin.
Lopuksi hieman vakavampaa pohdintaa: Tuntuu siltä, että kaiken kaikkiaan lentoliikenne on Tampere-Pirkkalassa viime vuosina vähentynyt, vaikka uusi kakkosterminaalikin valmistui hiljattain. Se jäänee toistaiseksi käyttöä vaille, koska Ryanairin lennot koko Suomeen ovat menossa tauolle ja jatko on epävarmaa. SAS:in tilannetta en tiedä, mutta tiettävästi myös Finnairin lennot ovat vähentyneet samoin kuin Flybenkin. Air Balticin lennot kentälle ovat loppuneet täysin. Myös sotilasilmailua on siirretty kentältä huomattavan paljon Tikkakoskelle. Vastineeksi on sentään tullut kuljetuskoneita ja erilaisia testilentoja. Kentällä on myös FinnHemsin helikopteritukikohta. Riittääkö se todella, vai täytyykö maamme tähän asti toiseksi vilkkaimman ulkomaan reittiliikenteen kentän hakea kiitoratoja kuluttamaan uusia yhteistyökumppaneita muualta. Todennäköisesti täytyy - ja toivottavasti niitä sitten löytyy, Vielä tulevaisuudessakin.
heel mooi.
VastaaPoistaThank you, Bas. :)
PoistaHienoja kuvia lentokoneista. En ole muuten nähnyt koskaan lentokoneen alle näin läheltä, joten minusta ihan hieno kuva vaikka torkahditkin =D.
VastaaPoistaKiitos Katinka. Lentokoneita kuvatessa olisi hyvä saada rekisteritunnus, koska sen perusteella koneen voi yksilöidä. Näissä se sattuu näkymään kaikissa. :)
PoistaHyvät kuvat!
VastaaPoistaLappeenrannassa on lentoliikenteessä tapahtunut suuria muutoksia huonompaan suuntaan.Vielä 2013 matkustajamäärä oli 98 000 vuodessa. Nyt taitaa lähteä yksi ulkomaanlento viikossa ja muutenkin kovin hiljaista.
Täällä rajan pinnassa tilanteen muuttumisen kyllä valitettavasti ymmärtää, ulkomaanliikenteen osalta Harmi senkin takia, kun yliopistokin taatusti hyötyisi toimivasta lentoliikenteestä.
Ryanair muuten lopettaa nyt sieltä Lappeenrannastakin. Se onkin viimeinen ryynärin linja suomesta tällä hetkellä ja taitaa olla juuri tuo mainitsemasi "yksi ulkomaanlento viikossa". Toivotaan parasta kuitenkin. Lama näkyy joka paikassa. Kiitos Vikki.
PoistaKiva lentokoneita on katsella - ilmassakin, vaikken lentämisestä tykkää yhtään.
VastaaPoistaNämä kuvat ovat hyviä.
Kiitos Aimarii. Noita on ihan mukava kuvailla ja hieman helpompia kuvattaviakin kuin ne "oikeat" linnut. :)
Poista